Onzekere tijden, kies een goed SEO bureau
We leven in onzekere tijden van pandemieën, oorlogen en financiële crisissen. Voor veel ondernemers is de stap om een nieuw bedrijf te beginnen groot aangezien er nu nog minder zekerheid is dan ooit tevoren. Uit een onderzoek is gebleken dat 3 op 5 ondernemers de afgelopen 2 jaar gestopt is met zijn of haar onderneming! Dat zijn natuurlijk schrikbarend hoge cijfers als dit in procenten zou worden uitgedrukt. Toch zijn er nog genoeg ondernemers die in deze barre tijden risico’s durven te nemen. Nou vraag je jezelf vast af in welke branché deze ondernemers zitten. Het antwoord op die vraag is de online marketing branché, en om nog specifieker te zijn de SEO bureaus.
SEO bureaus Rotterdam
Vooral de SEO bureaus uit Rotterdam nemen de grootste risico’s. Zo is gebleken dat er in een bedrijfspand genaamd “Nieuwe Westen” in de afgelopen 31 dagen maar liefst 5 plekken zijn ingenomen door SEO bureaus. Maar de grote vraag is hoe komen al die bureaus aan zoveel werk? Door de corona crisis zijn veel offline ondernemingen gesneuveld omdat ze zich niet konden aanpassen aan de plotselinge veranderingen. Een daar van was dat 70% van alle ondernemingen online moest gaan opereren. Een grote stap voor lokale ondernemers die al jaren gewend zijn offline te ondernemen. Toch zijn de “offline” zakenmannen bereid om hun bedrijf weer op gang te brengen na alle tegenslagen van de afgelopen tijd. Zo gaan ze zich ook richten op de online wereld van het ondernemen. Natuurlijk is de kennis op dit gebied schaars en schakelen ze 9 van de 10 keer een SEO bureau in om hiermee geholpen te worden.
Visboer Hennes gaat digitaliseren
Een welbekende visboer uit Rotterdam genaamd “Hennes” was ook tijdens de coronacrisis zwaar getroffen. Zo mocht die alleen nog maar zijn vis laten bezorgen, maar hij wist niet hoe. Hennes besloot toen onderzoek te gaan doen hoe die dit het beste kon aanpakken, toen stootte hij op een SEO bureau uit Rotterdam genaamd “Online Meer Succes”. Na een stevig gesprek met een goed plan van aanpak werd Hennes 1 ding duidelijk, Hij moest online actief zijn. OnlineMeerSucces is Hennes hierbij gaan helpen. Zo zijn ze uiteindelijk een webshop gestart waar klanten vis konden bestellen en hebben ze online reclame gemaakt in Rotterdam. De eerste dag van de online marketing campagne was het gelijk raak! De bestellingen bleven maar binnenstromen voor Hennes. Zijn onderneming is gered dankzij het feit dat hij zijn bedrijf ging digitaliseren. Moraal van het verhaal is dan ook dat je met de tijd mee moet gaan als je met je bedrijf bovenwater wilt blijven!